GZFT ANALİZİ
İÇ ÇEVRE ANALİZİ
Güçlü Yönler Zayıf Yönler
  • Büyük ve köklü bir üniversite olması
  • Kaliteli bir eğitime sahip olması
  • Araştırmacı üniversite niteliği taşıması
  • Kurumsallaşmış bir üniversite olması
  • Huzurlu bir üniversite ortamının olması
  • Güçlü akademik ve idari kadrosu
  • Maddi kaynak yaratabilme kapasitesi
  • Kampüsün fiziksel büyüklüğü ve merkezi bir konuma sahip olması
  • Akademik birimlerinin çeşitliliği
  • Öğretim elemanı yetiştirme başarısı
  • Üniversitenin genç ve dinamik bir akademik kadroya sahip olması
  • Üniversitemizin oldukça donanımlı ve bölgeye hitap eden gelişmiş hastanelerinin bulunması
  • Türkiye’nin en dinamik gelişim gösteren teknoparklarından birine sahip olması
  • Belirli alanlarda ileri teknolojik donanıma sahip ve bilimsel, teknolojik uygulama ve araştırma merkezlerine sahip olması
  • Sanayi – üniversite işbirliği uygulamalarının artması
  • BAP organizasyonunun ve desteğinin güçlü olması
  • Akademik düzeyde uluslararası ilişkilerinin ve işbirliğinin gelişmiş olması
  • Erasmus ve Mevlana değişim programları çerçevesinde yurt dışı ve yurtiçi öğrenci değişim potansiyelinin yüksek olması
  • Bilimsel çalışmaları teşvik sisteminin varlığı ve yönetim tarafındandesteklemesi
  • Akredite edilmiş eğitim kurumları ve laboratuvarlara sahip olması
  • Mezunların etkili pozisyonlarda çalışıyor olması
  • İSG konusunda risk değerlendirmelerinin hazırlanmış olması ve bu konuda uzman personelin mevcut olması
  • İSG konusunda tüm üniversite çalışanlarına verilmesi gereken zorunlu eğitimin tamamlanmış olması
  • Üniversitede enstitüler aracılığıyla geniş bir yelpazede lisansüstü eğitim veriliyor olması
  • Eğitim ve araştırma ile ilgili fiziki alt yapının büyük ölçüde tamamlanmış olması
  • Sosyal imkânlarının gelişmekte olması
  • Hızlı büyümeden kaynaklanan yönetsel sorunlar
  • Diğer üniversiteler, sanayi, yerel yönetimler vb. paydaşlarla işbirliğinin istenilen düzeye ulaşmamış olması
  • Yabancı dil eğitiminin istenilen seviyede verilememesi
  • Bazı alanlarda akademik kadro yetersizliği
  • Bazı alanlarda uluslararasılaşmanın istenilen düzeye çıkarılamaması
  • Mezunlarla iletişimin yetersiz olması
  • Eğitim programları ve ders içerikleri konusunda sektörlerle işbirliği yapılmaması
  • Kurumsal sosyal sorumluluk projelerinin yeterli olmaması,
  • Lisansüstü tezlerden üretilen yayın sayısının istenilen düzeye çıkmaması
  • Kütüphanenin teknolojik altyapı eksikliği
  • Yapılan araştırmaların patente istenilen düzeyde dönüşmemesi
  • Bazı bölümlerde öğretim elemanı başına düşen ders yükünün fazla olması
  • Öğretim elemanı başına düşen öğrenci sayısının fazla olması
  • Kampüs içerisinde otopark sorununun bulunması
  • Sosyal altyapının yetersiz olması
  • Ulaşım akslarının yaya-dezavantajlı gruplar ve bisiklet ulaşımına yeterince uygun olmaması
  • Yenilenebilir enerji kaynaklarından yeterince faydalanılmaması
  • Kampüste planlı peyzaj düzenlemelerinin yeterince yapılmamış olması
  • Atık dönüşüm alışkanlıklarının yeterince yerleşmemiş olması
  • Uluslararası değişim programları ile yurt dışında eğitim ve staj imkânlarının yeterli düzeyde olmaması
  • Yabancı dil bilen idari personelin az olması
  • Akademik ve idari personel ile öğrencilere yönelik sosyal etkinliklerin yetersiz olması
  • Öğrencilerin birlikte zaman geçirecekleri sosyal alanların sayısının yetersiz olması
  • Kampüste mimari dil birliğinin olmaması
  • Bazı dersliklerin ergonomik ve modernizasyonunun yeterli düzeyde olmaması
  • Üniversitenin yerleşke dışındaki sosyal tesislerinin etkin bir şekilde kullanılmaması
  • Üniversite logolu ürünlerin satışının yapılacağı ERÜ Mağazasının bulunmaması
  • Üniversitemizin bölge, ulusal ve uluslararası düzeyde yeterli tanıtımlarının yapılmaması
  • Üniversitemiz kongre merkezinin tamamlanmamış olması
DIŞ ÇEVRE ANALİZİ
Fırsatlar Tehditler
  • Kayseri ilinin gelişmiş bir sanayi ve ticaret şehri olması
  • Turizm potansiyelinin giderek artması (Erciyes, Sultan Sazlığı, Kapadokya vb.)
  • Kayseri ilinin sakin, kolay yaşanabilir ve huzurlu bir şehir olması
  • Kayseri’ de nüfusun artıyor olması
  • Uluslararası öğrenci sayısını artırma hususunda üniversitenin ve şehrin gerekli imkânlara sahip olması
  • AB, TÜBİTAK, Oran gibi ulusal ve uluslararası kurum ve kuruluşların bilimsel araştırma projelerine verdiği desteklerin artması
  • Eğitim ve iletişim teknolojilerindeki gelişmeler
  • Üniversite sayısının artmasıyla birlikte işbirliği olanaklarının doğması
  • Akreditasyon çalışmaları ile eğitim-öğretim niteliğini artırma imkânının bulunması
  • Kayseri ve çevre illerde yeni üniversitelerin açılması ile ortaya çıkan rekabet
  • Ülkemizde artan işsizlik sorunu
  • Üniversitelerin kısıtlı bütçe imkânları
  • Nitelikli aday öğrencilerin sosyal bakımdan daha gelişmiş bir şehirde yaşamayı istemesi
  • Üniversite öncesi eğitim sisteminde sıklıkla yapılan değişim
  • Üniversite öncesi öğrenci niteliğindeki düşmelerin yüksek öğrenimi olumsuz etkilemesi
  • Teknolojik değişikliklerin çok hızlı olması
  • Ülke düzeyinde terör olaylarının meydana gelmesi
  • Öğrenci kontenjanları belirlenmesinde Üniversite olanaklarının göz önünde tutulmaması
  • Üniversitelerin gelişimi için akademik ve idari kadroların yetersiz olması
  • Lisansüstü program açma ve devam ettirmeyle ilgili kriterlerin ağırlaştırılması
  • Hayırsever desteğinin devlet bütçesinden daha az pay alınmasına neden olması
  • Üniversite –Sanayi işbirliğinin yeterince gelişememesi
  • Üniversitelerle ilgili öngörülemeyen yasal düzenlemelerin yapılması