Page 16 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 16

Stratejik  Planlama  Ekibi  tarafından  hazırla-  rebilmesi için geçmişte neleri başardığı, han-
            nan Erciyes Üniversitesi 2022-2026 Stratejik  gi alanlarda hedeflerine ulaşamadığı, bunun
            Planı Hazırlık Programı, Strateji Geliştirme  nedenleri, sahip olduğu, kaynaklar, gelişme-
            Kurulu’nun görüşüne sunulmuş ve Strateji  ye açık yönlerinin neler olduğu ve Erciyes

            Geliştirme Kurulu'nun onay vermesinin ar- Üniversitesi’nin Güçlü, Zayıf yanları ile kurum
            dından Genelge 2 ekinde yayımlanmıştır.        dışındaki Tehdit ve Fırsatlar GZFT Analizi ile
                                                           değerlendirilmiştir.
            Stratejik Planlama Süreci Hazırlık Programı-
            na uygun bir şekilde yürütülmüştür. Strate- Durum analizi çalışmalarında Şekil 2’de gös-
            jik planlama sürecinin ilk adımı olan durum  terilen her bir başlık Stratejik Planlama Ekibi
            analizinde  “Neredeyiz?” sorusunun cevabı  ve Tema Gruplarından oluşturulan ayrı alt ça-

            aranmıştır. Bu analizde Üniversitenin gelece- lışma grupları tarafından ayrıntılı olarak ana-
            ğe yönelik amaç, hedef ve stratejiler gelişti-  liz edilmiş ve raporlanmıştır.
































                                          Şekil 2. Durum Analizi Süreci



            Geleceğe bakış sürecinde, planlar arasında  gözden geçirilerek güncellenmiştir.  Temel
            devamlılığın sağlanması, tutarsızlıkların ön-  değerler, karar alıcıların Üniversiteyi yöne-

            lenmesi, kısa vadeli fırsatlara odaklanmak  tirken bağlı kalacakları temel inançları ve ça-
            yerine güçlü bir kurumsal yapının oluşturul- lışma felsefesini yansıtacak ve çalışanlarının
            ması ve uzun vadeli stratejik düşüncenin yer- hangi ilkelere göre iş yapmaları ve nelere
            leşmesi sağlanmaya çalışılmıştır.              özen göstererek hizmet sunmaları gerekti-

                                                           ğine işaret ederek onları yönlendirecek ve
            Bu süreçte Üniversitemizin misyon ve vizyo-    hizmet sunumunda tutarlılık sağlayacak bir
            nu ayrı bir alt çalışma grubu tarafından ça-   şekilde  günümüz  şartlarına  uygun  olarak

            lışılmış, Stratejik Planlama Ekibi tarafından   yeniden oluşturmuştur. Temel Değerler ayrı




        16
   11   12   13   14   15   16   17   18   19   20   21