Page 24 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 24
DURUM
2. ANALİZİ
2.1. Kurumsal Tarihçe Üniversite" imajının oluşmasını sağlamıştır.
Erciyes Üniversitesi 1978 yılında Kayseri Üni- 2021 yılsonu itibariyle, Üniversitede %47'si
versitesi adı altında kurulmuştur. 1968 yı- kadın, %53 ü erkek olmak üzere toplam
lında Hacettepe Üniversitesi'ne bağlı olarak 52.739 öğrenci bulunmaktadır. Akademik
açılan Gevher Nesibe Tıp Fakültesi ve 1977 personel sayısı 2243, idari personel sayısı ise
yılında kurulan İşletme Fakültesi, Erciyes Üni- 4811'dir. Üniversitenin merkez kampüs alanı
yaklaşık 3,921.300 m ’dir.
2
versitesi'nin nüvesini oluşturmuştur.
1982 yılında 2547 sayılı Kanunla Yüksek Öğ-
retim Kurulu (YÖK) yapılanmasıyla Kayseri 2.2 Uygulanmakta Olan Stratejik Planın
Üniversitesi Erciyes Üniversitesi adını al- Değerlendirilmesi
mıştır. Erciyes Üniversitesi'nin kurulmasıyla
fakültelerin adları, Tıp Fakültesi ve İktisadi 2.2.1 Eğitim-Öğretim Faaliyetleri
İdari Bilimler Fakültesi olarak değiştirilmiştir. Erciyes Üniversitesi sözel ve sayısal taban-
Üniversiteye, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı lı farklı bilim dallarında faaliyet gösteren
olarak 1965'de kurulmuş olan Kayseri Yüksek akademik birimleriyle zengin bir çeşitliliğe
İslam Enstitüsü, İlahiyat Fakültesi, 1977'de sahiptir. Erciyes Üniversitesi bugün toplam
kurulmuş olan Kayseri Devlet Mimarlık ve 19 fakülte, 1 yüksekokul, 2 meslek yükseko-
Mühendislik Akademisi ise Mühendislik Fa- kulu, 7 enstitü, Rektörlüğe bağlı 6 bölüm, 42
kültesi adlarıyla dâhil edilmiş, daha sonra da uygulama ve araştırma merkezi ile hizmet
Fen Edebiyat Fakültesi açılmıştır. vermektedir. 2020-2021 öğretim yılı başı iti-
barıyla üniversitenin kayıtlı toplam öğrenci
Erciyes Üniversitesi bugün toplam 19 fakül- sayısı 52.739’dur. (web: 52648, %47 kadın,
te, bir yüksekokul, 2 meslek yüksekokulu, 7 %53 erkek)
enstitü, Rektörlüğe bağlı 6 bölüm, 42 uygula-
ma ve araştırma (UYGAR) merkezi ile hizmet ERÜ 2017-2021 Stratejik Planında "Öğretim
vermektedir. Erciyes Üniversitesi; eğitim-öğ- Kalitesini Artırmak ve Sürekli İyileştirme Sağ-
retim, araştırma geliştirme (Ar-Ge) ve sağlık lamak" amacı kapsamında eğitim-öğretim
alanında sunduğu toplumsal hizmetlerle politikası tanımlanmıştır. Bu politika çerçeve-
çevresiyle bütünleşmiştir. sinde eğitim ve öğretim programlarının ni-
teliğinin artırılması, programlarda uygulama
Erciyes Üniversitesinde alt yapı ve hizmet ve araştırmaya yönelik faaliyetlerin kapasite
binalarının önemli bir kısmı, bölgenin ha- ve kalitesinin artırılması, eğitim-öğretimde
yırsever iş adamları tarafından yaptırılıp do- yeni yöntemler ve teknoloji kullanımının ar-
nanımı tamamlandıktan sonra Üniversiteye tırılması, nitelikli öğrenci sayısının artırılma-
bağışlanmıştır. Böyle bir uygulama Türkiye sı ve öğrenci merkezli bir eğitim anlayışıyla
için yeni bir model oluşturmuştur. Erciyes eğitim-öğretim faaliyetlerini etkili bir şekilde
Üniversitesi son yıllarda sağlamış olduğu çok sürdürmeyi hedeflemektedir. Erciyes Üniver-
önemli gelişmelerle bir mükemmeliyet mer- sitesi bünyesinde eğitim öğretim faaliyetleri
kezi olma yönünde büyük aşama kaydetmiş- farklı düzeylerde yürütülmektedir. Bunlar;
tir. Üniversite bu gelişmelerle bugüne güven önlisans, lisans, lisansüstü, yaşam boyu öğ-
ve geleceğe ümit olarak toplumda "Bizim renme ve uzaktan eğitim hizmetleridir.
24