Page 31 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 31
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLAN 2022 - 2026
2.2.4 Sonuç 2.3 Mevzuat Analizi
2020-2021 yılı eğitim-öğretim dönemi için- Erciyes Üniversitesi’nin teşkilat, yetki, görev
de eğitim ve öğretim faaliyetleri Covid 19 ve sorumluluklarına ilişkin olarak öncelikle
salgını şartları içinde yapılmıştır. Salgın son- 2547 sayılı Yükseköğretim Kanunu, 2914 sa-
rası durumun salgın öncesi durumdan daha yılı Yükseköğretim Personel Kanunu, 2809
farklı olacağı öngörülmektedir. ERÜ Stratejik sayılı Yükseköğretim Kurumları Teşkilatı Ka-
Planında yer alan dört ana faaliyet alanından nunu ve 5018 sayılı Kamu Mali Yönetimi ve
biri olan Eğitim-Öğretim başlığına yönelik Kontrol Kanunu belirleyici olmaktadır. Yük-
son iki yıllık değerlendirmeler ve sonuçlar seköğretim kurumlarının akademik faaliyet-
(2020-2021) Covid-19 salgını şartlarına göre leri ve idari işleyişi ile ilgili diğer mevzuat lis-
şekillenmiştir. Bu durum dikkate alınarak he- tesine Yükseköğretim Kurulu Başkanlığı’nın
deflerin içerik ve niteliklerin yeniden değer- web sayfasından ve Erciyes Üniversitesi’nin
lendirilmesi, sürecin ortaya çıkardığı sonuç- yönetmelik ve yönergelerine Rektörlük ve
lar ve fırsatların analiz edilmesi ve pandemi ilgili birimlerin web sayfalarından erişim sağ-
sonrası için hedeflerin, yeni içerikler de dahil lanabilmektedir. 2547 sayılı Yükseköğretim
edilerek revize eidilmesi önerilmektedir. ERÜ Kanunu ve ilgili mevzuat kapsamında Erciyes
tarafından pandemi döneminde kullanı- Üniversitesi’nin görev ve sorumluluklarına
lan ERUZEM ve ERUDM platformlarının eği- ilişkin olarak yapılan analizler ile tespit ve
tim-öğretim faaliyetleri içindeki yeri ve öne- ihtiyaçlara (Tablo 3) aşağıda yer verilmiştir.
mi yeniden değerlendirilmeli ve bir sonraki Hukuki yükümlülükler ve mevzuat analizi ça-
Stratejik Plan için öngörülen hedeflere ula- lışmaları neticesinde ortaya çıkan yükseköğ-
şılmasında sağlayacağı olumlu katkı ve risk- retim sisteminin geneli ile Erciyes Üniversite-
lerin belirlenmesi önerilmektedir. Eğiticilerin si’ne has ihtiyaçlar 2022-2026 Stratejik Planı
eğitimi gibi programların yeni sürece uygun çalışmalarında belirlenen amaç ve hedeflere
olarak, dijital veya hibrit olarak planlanması dahil edilmiştir.
önerilmektedir. Yeniden yapılandırılan dijital
eğitime uygun dersliklerin sayısı ve kullanımı
belirtilmeli ve etkin kullanımı sağlanmalıdır.
Öğrencilere yeni sürece ve araştırma üniver-
sitesi hedeflerine uygun seminerler verilme-
si, Üniversite genelinde programlara dijital
okur-yazarlık ve dijital eğitimle ilgili dersler
eklenerek hibrit eğitim sürecine öğretim ele-
manları ve öğrencilerin motive edilmesi öne-
rilmektedir.
31