Page 36 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 36
• Eğitim kurumlarında hijyen şartları iyileştiri- 2.5 Paydaş Analizi
lerek, enfeksiyon önlemeye yönelik çalışma- Bir kurumun stratejik yöneliminin belirlen-
lar planlı bir şekilde uygulanacaktır. mesi ve bu doğrultuda amaç ve hedeflerin
• Eğitim öğretimin uluslararası standartlara ortaya konulmasında iç ve dış paydaşların
uygun hale getirilmesi amacıyla çalışmalar beklentileri, destekleri ve katkıları önem arz
yapılacak, ölçme, izleme ve değerlendirme etmektedir. Bu bağlamda, Üniversitenin pay-
sisteminin etkinliği artırılacaktır. daş listesi paydaşlık alanına göre tasnif edile-
rek Tablo 4'de gösterilmiştir.
• Sanayinin ihtiyaçları ve dijital dönüşüm he- Üniversitemizde paydaş analizi ekibi tarafın-
defleri çerçevesinde yenilikçi okul-sektör iş dan yapılan çalışmalar sonucunda belirlenen
birliği modelleri kurulacak, mesleki ve teknik ve Stratejik Planlama Ekibi'nde tartışldıktan
eğitim kurumlarının kapasiteleri sektörün sonra son hali verilen Üniversitemizin pay-
işgücü ihtiyacına cevap verebilecek şekilde daşları; paydaşlık türü itibarıyla Üniversite-
geliştirilecektir. nin içinde veya dışında yer almasına göre iç
ve dış paydaş, çalışan ve hizmet alan ve yine
zorunlu ya da gönüllü olmasına göre temel
YÜKSEKÖĞRETİMDE ve stratejik ortak olma boyutları itibarıyla bir
ULUSLARARASILAŞMA STRATEJİ sınıflamaya tabi tutulmuştur.
BELGESİ (2018-2022) Üniversitemizin faaliyetlerinin etkili bir bi-
çimde yürütülmesinde etkisi güçlü olan aka-
• Uluslararası öğrenci sayısının artırılması demik, idari personelimiz, öğrencilerimiz, üst
• Uluslararası öğretim elemanı sayısının artı- yönetim olarak bağlı bulunduğumuz YÖK,
rılması Maliye, Kalkınma, Milli Eğitim Bakanlıkları,
ÜAK, Sayıştay gibi kurumlar bizim için önem-
• Tersine beyin göçü ile ülkemize nitelikli öğ- li kurum ve kuruluşlardır. Üniversitemizin
retim elemanı çekilmesi
paydaşlarından etki derecesi zayıf olan an-
• Uluslararası öğrenci ve öğretim elemanı de- cak önemli kabul edilen kurumlar diğer üni-
ğişimi alanında iş birliğinin ve değişim prog- versiteler, KYK, mezunlar gibi paydaşlarken;
ramlarına katılımcı sayısının artırılması emekli personelimiz, öğrenci aileleri, özel
• Uluslararası öğrencilere yönelik barınma sektör kuruluşları, tedarikçiler gibi paydaşlar
olanaklarının artırılması daha az önemli olarak kabul edilmiştir.
• Üniversitelerimizin uluslararası iş birliği po- Paydaşlarımızdan, kurumumuz içerisinde yer
tansiyelinin artırılması alan akademik ve idari personelimizle, öğ-
rencilerimiz öncelikle birlikte çalışacağımız,
• Yükseköğretim alanının uluslararası görü- önemli gruplardır. Ayrıca kurum dışında yer
nürlüğünün artırılması alan Bakanlıklar, Sayıştay, YÖK, ÜAK, Ticaret
• Yabancı dilde eğitim programları sayısının ve Sanayi Odaları, KOSGEB, ORAN, Basın Ya-
artırılması yın Organları ve yerel kamu kurumları gibi
temel ve stratejik ortaklarımız birlikte çalışa-
• Akademisyenlerin yabancı dilde eğitim ver- cağımız gruplardır. Stratejik ortak olarak de-
me kapasitelerinin artırılması
ğerlendirdiğimiz öğrenci aileleri, mezunlar,
• Yabancı hükümetler ve çok uluslu kurumlar yerel yönetimler, Kredi Yurtlar Kurumu, diğer
ile iş birliği antlaşmalarının artırılması üniversiteler ve tedarikçiler gibi ortaklarımız-
la ise işbirliği içinde bulunmamız gerektiği
değerlendirilmiştir.
36