Page 36 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 36

• Eğitim kurumlarında hijyen şartları iyileştiri- 2.5 Paydaş Analizi
            lerek, enfeksiyon önlemeye yönelik çalışma-    Bir kurumun stratejik yöneliminin belirlen-
            lar planlı bir şekilde uygulanacaktır.         mesi ve bu doğrultuda amaç ve hedeflerin

            • Eğitim öğretimin uluslararası standartlara   ortaya konulmasında iç ve dış paydaşların
            uygun hale getirilmesi amacıyla çalışmalar     beklentileri, destekleri ve katkıları önem arz
            yapılacak, ölçme, izleme ve değerlendirme      etmektedir. Bu bağlamda, Üniversitenin pay-
            sisteminin etkinliği artırılacaktır.           daş listesi paydaşlık alanına göre tasnif edile-
                                                           rek Tablo 4'de gösterilmiştir.
            • Sanayinin ihtiyaçları ve dijital dönüşüm he-  Üniversitemizde paydaş analizi ekibi tarafın-
            defleri çerçevesinde yenilikçi okul-sektör iş   dan yapılan çalışmalar sonucunda belirlenen
            birliği modelleri kurulacak, mesleki ve teknik   ve Stratejik Planlama Ekibi'nde tartışldıktan
            eğitim kurumlarının kapasiteleri sektörün      sonra son hali verilen Üniversitemizin pay-
            işgücü  ihtiyacına  cevap  verebilecek  şekilde   daşları; paydaşlık türü itibarıyla Üniversite-
            geliştirilecektir.                             nin içinde veya dışında yer almasına göre iç
                                                           ve dış paydaş, çalışan ve hizmet alan ve yine
                                                           zorunlu ya da gönüllü olmasına göre temel
            YÜKSEKÖĞRETİMDE                                ve stratejik ortak olma boyutları itibarıyla bir
            ULUSLARARASILAŞMA STRATEJİ                     sınıflamaya tabi tutulmuştur.
            BELGESİ (2018-2022)                            Üniversitemizin faaliyetlerinin etkili bir bi-
                                                           çimde yürütülmesinde etkisi güçlü olan aka-
            • Uluslararası öğrenci sayısının artırılması   demik, idari personelimiz, öğrencilerimiz, üst

            • Uluslararası öğretim elemanı sayısının artı-  yönetim olarak bağlı bulunduğumuz  YÖK,
            rılması                                        Maliye, Kalkınma, Milli Eğitim Bakanlıkları,
                                                           ÜAK, Sayıştay gibi kurumlar bizim için önem-
            • Tersine beyin göçü ile ülkemize nitelikli öğ-  li kurum ve kuruluşlardır. Üniversitemizin
            retim elemanı çekilmesi
                                                           paydaşlarından etki derecesi zayıf olan an-
            • Uluslararası öğrenci ve öğretim elemanı de-  cak önemli kabul edilen kurumlar diğer üni-
            ğişimi alanında iş birliğinin ve değişim prog-  versiteler, KYK, mezunlar gibi paydaşlarken;
            ramlarına katılımcı sayısının artırılması      emekli personelimiz, öğrenci aileleri, özel
            •  Uluslararası  öğrencilere  yönelik  barınma   sektör kuruluşları, tedarikçiler gibi paydaşlar
            olanaklarının artırılması                      daha az önemli olarak kabul edilmiştir.

            • Üniversitelerimizin uluslararası iş birliği po-  Paydaşlarımızdan, kurumumuz içerisinde yer
            tansiyelinin artırılması                       alan akademik ve idari personelimizle, öğ-
                                                           rencilerimiz öncelikle birlikte çalışacağımız,
            •  Yükseköğretim alanının uluslararası görü-   önemli gruplardır. Ayrıca kurum dışında yer
            nürlüğünün artırılması                         alan Bakanlıklar, Sayıştay, YÖK, ÜAK, Ticaret
            • Yabancı dilde eğitim programları sayısının  ve Sanayi Odaları, KOSGEB, ORAN, Basın Ya-
            artırılması                                    yın Organları ve yerel kamu kurumları gibi
                                                           temel ve stratejik ortaklarımız birlikte çalışa-
            • Akademisyenlerin yabancı dilde eğitim ver-   cağımız gruplardır. Stratejik ortak olarak de-
            me kapasitelerinin artırılması
                                                           ğerlendirdiğimiz öğrenci aileleri, mezunlar,
            • Yabancı hükümetler ve çok uluslu kurumlar  yerel yönetimler, Kredi Yurtlar Kurumu, diğer
            ile iş birliği antlaşmalarının artırılması     üniversiteler ve tedarikçiler gibi ortaklarımız-
                                                           la ise işbirliği içinde bulunmamız gerektiği
                                                           değerlendirilmiştir.







        36
   31   32   33   34   35   36   37   38   39   40   41