Page 40 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 40

memnun olduklarını göstermektedir. Bölüm/anabilim dalındaki öğretim elemanlarının mes-
            leki yeterliliklerine ilişkin ortalamanın nispeten yüksek çıkması ise eğitim konusunda öğre-
            tim elemanlarının yeterli görüldüğü şeklinde yorumlanabilir.

            Tablo 7. Akademik Personelin En Çok Memnun Olduğu Alanlar


                                                                                     Ortalama*
             1. Erciyes üniversitesi akademik personeli olmayı önemseme ve bun-         3,67
             dan dolayı memnuniyet dereceniz
             2. Bilgi işlem hizmetleri                                                  3,29
             3. Bölüm/Anabilim dalındaki öğretim elemanlarının akademik/mesle-          3,25
             ki yeterlilikleri

             4. Kütüphane ve dokümantasyon hizmetleri                                   3,22
             5. Veri tabanlarının yeterliliği                                           3,15
            *Ölçek: “4,50-5,00= Mükemmel”, “4,00-4,49= Çok iyi”, “3,50-3,99= İyi”, “3,00-3,49= Orta”, “3,00’den az= Yetersiz”




            Tablo 8. Akademik Personelin En Az Memnun Olduğu Alanlar


                                                                                     Ortalama*
             1. Hukuk destek hizmetleri                                                 2,01
             2. Dış kaynaklı projelerin uygulanmasındaki kolaylıklar ve destekler       2,11
             3. Önlisans ve lisans programlarındaki öğrenci sayısının programa          2,13
             uygunluğu
             4. Önlisans ve lisans programlarına kaydolan öğrencilerin nitelikleri      2,15
             5. Sivil Toplum Kuruluşları ile olan ilişkiler                             2,17

            *Ölçek: “4,50-5,00= Mükemmel”, “4,00-4,49= Çok iyi”, “3,50-3,99= İyi”, “3,00-3,49= Orta”, “3,00’den az= Yetersiz”




            Tablo 8'da en düşük ortalamaya sahip beş ifadeye yer verilmiştir. İfadeler incelendiğinde en
            düşük ortalama hukuk destek hizmetleri ile ilgili olan ifadeye aittir (Ort=2,01). Yüz yüze ya-
            pılan bazı görüşmeler sonucunda da akademisyenlerden bazıları üniversitede yürütülen so-
            ruşturmalarda ya da akademisyenlerin ihtiyaç duyduğu diğer hukuksal konularda yeterince
            destek görmediklerini ifade etmişlerdir. Bu eksikliğin stratejik planlamada belirlenecek he-
            deflere eklenmesinin sorunun giderilebilmesi açısından yardımcı olacağı düşünülmektedir.

            Eğitim başlığı altında yer alan ifadelerden “önlisans ve lisans programlarındaki öğrenci sa-
            yısının programa uygunluğu ve önlisans ve lisans programlarına kaydolan öğrencilerin ni-
            telikleri” şeklindeki ifadelerinde ortalaması düşüktür. Sivil toplum kuruluşları ile olan ilişki-
            lerden de akademik personelin memnun olmadığı görülmektedir (Ort=2,17). Üniversitenin
            sivil toplum kuruluşları ile olan ilişkilerini daha iyi duruma getirecek faaliyetlerde bulunması
            akademik personelin bu konudaki memnuniyetsizliğini giderebilecektir.

            Akademik personelin memnuniyetsizlik düzeylerine ilişkin genel bir değerlendirme yapıla-
            cak olursa; lisans ve lisans üstü programlara kaydolan öğrencilerin nitelikleri (Ort=2,21) ve
            öğrencileri seçme ölçütleri (Ort=2,42), yurt dışı bilimsel toplantılara katılım için sağlanan pa-
            rasal destek (Ort=2,26), Kampüs içi ulaşım hizmetleri (Ort=2,31), disiplinler arası çalışmaların


        40
   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44   45