Page 41 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 41
ERCİYES ÜNİVERSİTESİ STRATEJİK PLAN 2022 - 2026
desteklenme düzeyi (Ort=2,33), yapım onarım hizmetleri (Ort=2,34), enstitülerin alt yapısı ve
personeli (Ort=2,44), araştırma laboratuvarları (Ort=2,48), Üniversitedeki personelin niteliği
(Ort=2,43) gibi konularda yetersizlikler olduğu görülmektedir.
Eğitim, alt yapı ve hizmetler, araştırma, mali/parasal olanaklar ve Üniversitenin konumu ko-
nularında dikkate alınması gereken bu eksiklikler stratejik planda hedef olarak belirlenip
giderilebilirse akademik personelin memnuniyet düzeyinde önemli artışlar olacağı düşü-
nülmektedir. Derslikler, bürolar, temizlik, otopark imkânları, güvenlik, spor tesisleri, sağlık
hizmetleri gibi altyapı ve hizmetlerle ilgili konularda da memnuniyet düzeyi düşüktür. Alt
yapı ve verilen hizmetler konusunda Üniversitemizin iyileştirmelere gitmesi memnuniyet
düzeyinde önemli artışlara sebep olacaktır.
İdari personelin, Üniversiteden memnuniyet düzeylerini belirlemek için gerçekleştirilen an-
ket uygulamasına toplam 208 personel katılmıştır. İdari personelin genel memnuniyet dü-
zeyine ilişkin ortalama değer 2,57’dir. Bu sonuç genel olarak idari personelin memnuniyet
düzeyinin yetersiz olduğunu göstermektedir. Bununla birlikte idari personelin Erciyes Üni-
versitesi mensubu olmaktan memnun olduklarını (X= 3,54) ifade etmeleri ise dikkat çekmek-
tedir.
Tablo 9. İdari Personelin En Çok Memnun Olduğu Alanlar
Ortalama*
1. Üniversitemizin mensubu olmaktan memnunum 3,54
2. İşimi yapabilmem için gerekli teknik, donanım ve destek hizmetleri- 3,43
nin sağlanmasından memnunum
3. Çalışma ortamlarının fiziksel koşullarından memnunum 3,14
4. Çalıştığım birim yönetiminin isteklerimi karşılama düzeyinden 3,09
memnunum
5. Üniversite Personel Yemekhanesinin verdiği hizmetlerden memnu- 3,54
num
Ölçek: “4,50-5,00= Mükemmel”, “4,00-4,49= Çok iyi”, “3,50-3,99= İyi”, “3,00-3,49= Orta”, “3,00’den az= Yetersiz”
Tablo 9 incelendiğinde idari personelin Erciyes Üniversitesi mensubu olmaktan genel olarak
memnun oldukları anlaşılmaktadır. Aynı şekilde çalışanlar, işlerini yapabilmeleri için gerekli
teknik, donanım ve destek hizmetlerinin sağlanmasından memnun olduklarını ifade etmiş-
lerdir. Çalışma ortamlarının fiziksel koşullarından, iletişim teknolojilerinin kullanılması yo-
luyla çalışanlara sunulan imkânlardan ve personel yemekhanesinin sunduğu hizmetlerden
memnun olmaları, idari personelin genel olarak fiziksel olarak sunulan hizmetlerden mem-
nun olduklarını göstermektedir. Ancak, idari personelin, sosyal etkinlikler, yükseltme ölçüt-
leri, alınan kararlara katılım düzeyi ile ilgili memnuniyet düzeylerinin düşük olduğu alanların
da olduğu görülmektedir.
41