Page 46 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 46

2.6.2 Kurum Kültürü  ve İnsan Kaynakları  süreçleri noktasında değerlendirmeye alınan
            Yetkinlik Analizi                              yetkinlik alanlarının alt başlıklarını ise ileti-
                                                           şim düzeyi, öğrenmeye açıklık düzeyi, bilgi
            İnsan kaynakları yetkinlik analizinde, üniver-  paylaşımı düzeyi, yapılan işte insan odaklılık
            site personeline ilişkin nicel veriler ile perso-  düzeyi, iş bilgisi düzeyi, müzakere becerisi,
            nelin sahip olduğu niteliklerin analizi yapıl-  analitik düşünme, planlama ve organizasyon
            mıştır. Bu analiz için öncelikle, iş analizinden   becerisi, karar verme becerisi ve etik ilkeleri
            yararlanılarak iş tanımları yapılmış ve iş süreç-  benimseme oluşturmuştur.
            leri belirlenmiştir. Daha sonra iş tanımları ve
            iş süreçleri dikkate alınarak farklı pozisyon-  İnsan kaynakları yetkinlik analiz çalışması,
            ların gerektirdiği temel yetkinlikler belirlen- kurum  kültürü  analizi  çalışmasıyla  birlikte
            miştir. Bu aşamada, çalışanların bulundukları  sürdürülmüş ve Üniversite Personel Bilgi Sis-
            pozisyon/görev yetkinlikleri ile pozisyonun/   temi (PEYOSİS)’den yararlanılarak çalışmadan
            görevlerin gerektirdiği yetkinlik düzeyi kıyas- bağımsız bir kişi tarafından akademik, idari
            lanarak  yetkinlik analizi  birim  ve üniversite  personel sayıları dikkate alınarak random ör-
            düzeyinde yeniden değerlendirilmiştir. Buna  nekleme yapılmıştır. Random örneklemeye
            göre akademik ve idari personelin eğitim ve  alınan kişilere çalışmanın amacı  çevirim içi
            insan kaynaklarına ilişkin ihtiyaçlarının gün-  toplantılarla açıklanmış ve anonim olarak ha-
            cel noktada tespiti sağlanmıştır.              zırlanan anketin doldurulması istenmiştir.  Ça-
                                                           lışmada anketi tamamlayan personel sayıları
            İnsan kaynakları yetkinlik analizi, üniversite   ve kadro durumları  Tablo  16’de verilmiştir.
            personeline ilişkin nicel veriler ile personelin   Anketin uygulandığı dönemde Üniversitede
            sahip olduğu niteliklerin analizinin yapılma-  2224 akademik, 2280 kadrolu ve 618 sözleş-
            sıdır. İnsan kaynakları yetkinlik alanlarını te-  meli, olmak üzere 2898  idari, toplam 4791
            mel, fonksiyonel ve yönetsel yetkinlikler baş-  personel görev yapmaktadır. Buna göre, aka-
            lığı olmak üzere üç ana alan oluşturmuştur.    demik personelin %24’ü, kadrolu idari perso-
            Bu analiz için öncelikle, Üniversitenin Kâğıt-  nelin %22’si, sözleşmeli idari personelin %18’i
            sız Üniversite Yönetim Sistemine (KÜYS) esas   katılım göstermiştir. İnsan kaynakları yetkin-
            teşkil edecek şekilde mevcut iş tanımlarında   lik alanlarını içeren sorular beşli likert olarak
            güncellemeler yapılmış ve bu tanımlamalar      tanımlanmış  ve  temel  yetkinlik  alanlarına
            doğrultusunda iş süreçleri belirlenmiştir. İş   göre puan ortalamaları Şekil 2’de verilmiştir.





            Tablo 16. İnsan Kaynakları Yetkinlik Analizi ve Kurum Kültürü Değerlendirmesine Katılan
            Personelin Kadro Dağılımı


                    Kadro Dağılımı                Personel Sayısı                      %

             Akademik Personel                          370                           34,1
             İdari Personel                             385                           35,5
             Sözleşmeli Personel                         93                           8,6
             İşçi                                       237                           21,8
             Toplam                                    1085                          100,0













        46
   41   42   43   44   45   46   47   48   49   50   51