Page 46 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 46
2.6.2 Kurum Kültürü ve İnsan Kaynakları süreçleri noktasında değerlendirmeye alınan
Yetkinlik Analizi yetkinlik alanlarının alt başlıklarını ise ileti-
şim düzeyi, öğrenmeye açıklık düzeyi, bilgi
İnsan kaynakları yetkinlik analizinde, üniver- paylaşımı düzeyi, yapılan işte insan odaklılık
site personeline ilişkin nicel veriler ile perso- düzeyi, iş bilgisi düzeyi, müzakere becerisi,
nelin sahip olduğu niteliklerin analizi yapıl- analitik düşünme, planlama ve organizasyon
mıştır. Bu analiz için öncelikle, iş analizinden becerisi, karar verme becerisi ve etik ilkeleri
yararlanılarak iş tanımları yapılmış ve iş süreç- benimseme oluşturmuştur.
leri belirlenmiştir. Daha sonra iş tanımları ve
iş süreçleri dikkate alınarak farklı pozisyon- İnsan kaynakları yetkinlik analiz çalışması,
ların gerektirdiği temel yetkinlikler belirlen- kurum kültürü analizi çalışmasıyla birlikte
miştir. Bu aşamada, çalışanların bulundukları sürdürülmüş ve Üniversite Personel Bilgi Sis-
pozisyon/görev yetkinlikleri ile pozisyonun/ temi (PEYOSİS)’den yararlanılarak çalışmadan
görevlerin gerektirdiği yetkinlik düzeyi kıyas- bağımsız bir kişi tarafından akademik, idari
lanarak yetkinlik analizi birim ve üniversite personel sayıları dikkate alınarak random ör-
düzeyinde yeniden değerlendirilmiştir. Buna nekleme yapılmıştır. Random örneklemeye
göre akademik ve idari personelin eğitim ve alınan kişilere çalışmanın amacı çevirim içi
insan kaynaklarına ilişkin ihtiyaçlarının gün- toplantılarla açıklanmış ve anonim olarak ha-
cel noktada tespiti sağlanmıştır. zırlanan anketin doldurulması istenmiştir. Ça-
lışmada anketi tamamlayan personel sayıları
İnsan kaynakları yetkinlik analizi, üniversite ve kadro durumları Tablo 16’de verilmiştir.
personeline ilişkin nicel veriler ile personelin Anketin uygulandığı dönemde Üniversitede
sahip olduğu niteliklerin analizinin yapılma- 2224 akademik, 2280 kadrolu ve 618 sözleş-
sıdır. İnsan kaynakları yetkinlik alanlarını te- meli, olmak üzere 2898 idari, toplam 4791
mel, fonksiyonel ve yönetsel yetkinlikler baş- personel görev yapmaktadır. Buna göre, aka-
lığı olmak üzere üç ana alan oluşturmuştur. demik personelin %24’ü, kadrolu idari perso-
Bu analiz için öncelikle, Üniversitenin Kâğıt- nelin %22’si, sözleşmeli idari personelin %18’i
sız Üniversite Yönetim Sistemine (KÜYS) esas katılım göstermiştir. İnsan kaynakları yetkin-
teşkil edecek şekilde mevcut iş tanımlarında lik alanlarını içeren sorular beşli likert olarak
güncellemeler yapılmış ve bu tanımlamalar tanımlanmış ve temel yetkinlik alanlarına
doğrultusunda iş süreçleri belirlenmiştir. İş göre puan ortalamaları Şekil 2’de verilmiştir.
Tablo 16. İnsan Kaynakları Yetkinlik Analizi ve Kurum Kültürü Değerlendirmesine Katılan
Personelin Kadro Dağılımı
Kadro Dağılımı Personel Sayısı %
Akademik Personel 370 34,1
İdari Personel 385 35,5
Sözleşmeli Personel 93 8,6
İşçi 237 21,8
Toplam 1085 100,0
46