Page 58 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 58

Portalı, Lojman Takip Başvuru Projesi Portalı,  ve saklama, yüksek başarımlı hesaplama kü-
            Enstitü Başvuru Portalı ve Anket Portalı gibi  mesi (HPC) hizmeti verilmektedir. Birimin Fe-
            web uygulamaları kullanımda olan projeleri  laket Kurtarma Merkezi (FKM) Odası Projesi
            ile Personel Alımı Online Başvuru Portalı, Öğ-  kapsamında hem Bilgi İşlem Daire Başkanlı-
            renci Kulüpleri Faaliyetleri Portalı, Stratejik  ğı hem de Tıp Fakültesi Dekanlığı binasında
            Plan Hazırlık ve Uygulama Süreci İzlem Por-    (FKM) olmak üzere iki sistem odası yer almak-
            talı vb. gibi halen gelişim aşamasında olduğu   tadır. Bilgi İşlem Daire Başkanlığında kullanıl-
            projeleri bulunmaktadır.                       makta olan elektronik sistemlerin takibi ve

                                                           olası bir sorun durumunda çeşitli uyarı me-
            Siber Güvenlik Birimince; siber güvenlik hiz-
            metleri kapsamında F5 Web Application Fi-      kanizmalarını tetikleyerek sorun algılama ve
                                                           önleme sistemlerinin bir araya getirilerek tek
            rewall (WAF) ile iki adet web uygulamaları
            için güvenlik duvarlarının her biri farklı lokas-  bir merkezi sistemden yönetimini sağlayacak
            yonlarda konumlandırılarak aktif-pasif ya-     olan merkezi bir ortam izleme projesi yapı-
            pıda çalışmaktadır. Bu yolla yaklaşık 200’ün   mına başlanmıştır. Sistem odası yönetimi
            üzerinde web sitesi korunmaktadır. Üniver-     kapsamında Daire Başkanlığı sorumluluğun-
            sitede 1000 kritik bilgisayar için lisanslı an-  da olan iki sistem odasının odalardaki fiziki
            tivirüs yazılımı mevcuttur. Ayrıca tüm dijital   şartların uygun halde tutulmasını (ısı, nem,
            envanterinin güvenliğin sürekli sıkılaştırıl-  hava kalitesi, su baskını vb.) bu kapsamda ek-
            ması için periyodik olarak penetrasyon test-   sikliklerin tespiti ve bunların giderilmesi, kul-
            leri gerçekleştirilmektedir. Birimin Security  lanılmakta olan sunucu, veri depolama, ağ
            Information Event Management (SIEM) ya-        anahtarı, klima gibi tüm cihazların sağlıklı bir
            zılımı, zafiyet yönetimi, güvenli alt yapı des-  şekilde çalışması sağlanmaktadır. Bu cihaz-
            teği, HIPS (sunucu tabanlı sızma engelleyen  larda oluşabilecek problemleri tahminleme,
            sistem) ve sunucu güvenliği sunduğu diğer  algılama ve tespit etme gibi farklı metotları
            hizmetlerdir.                                  bir arada kullanarak olası problemlerin çözü-
                                                           mü gerçekleştirilmektedir.
            Network Birimince; kablolu ve kablosuz ağ
            hizmetleri ile Üniversite internet güvenliğini  Üniversitede pandemi döneminde özellikle
            sağlayan, 3Gbps trafiğini kontrol eden, kurum   öğrenci eğitiminin devamlılığının sağlan-
            ve  ULAKNET  kullanım  politikalarına  uygun   ması, öğrenme yönetim sistemi üzerinden
            şekilde kuralların belirlenerek kullanıcıların   materyal paylaşımı, sınavların yapılması vb.
            internet hizmetinden  yararlanmasını sağla-    gibi hizmetlerde gelişen duruma bağlı gün-
            yan güvenlik duvarı yazılımı bulunmaktadır.    celleme ve ihtiyaçlar Uzaktan Eğitim Merke-

                                                           zi ile sürdürülen işbirliği çalışmalarıyla en az
            Donanım Destek Birimince; Üniversitede son
            kullanıcı bilgisayarların verimliliğinin arttı-  sorunla gerçekleştirilmiştir. Üniversite büt-
            rılması ve hizmet akışının sağlanması kap-     çesinden bilişim alt yapısına önemli ölçüde
            samında son kullanıcı teknik destek hizmeti    sağlanan destek ve yatırımlar verilen hizme-
            ile eski bilgisayarların düşen verimliliğinin   tin kapasite ve niteliğinde olumlu geribildi-
            donanımsal takviyelerle artırılmasının sağ-    rim alınmasını sağlamıştır.
            lanması kapsamında donanım güncelleme
            hizmeti sunulmaktadır. Ayrıca Üniversitenin
            tüm personeli ve öğrencilerine bilişim des-
            tek hizmet ve talebinin alındığı ve hızlı ceva-
            bın  sağlanması,  donanım  destek  birimince
            yürütülen bir diğer hizmettir.

            Sistem Birimince; sanallaştırma, veri depola-
            ma ve yedekleme, e-posta, dosya paylaşım


        58
   53   54   55   56   57   58   59   60   61   62   63