Page 62 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 62
Tablo 22. Sektörel Eğilim İçin PESTLE Analizi
Tespitler Üniversiteye Etkisi
Etkenler Ne Yapılmalı?
(Etkenler/Sorunlar) Fırsatlar Tehditler
• Bilim, teknoloji ve yeni- • Kalkınma Planı politika • Öncelikli alanlarda yetkinlik • Üniversitenin ulusal ve
lik alanında 11. Kalkınma ve tedbirlerinin, Erciyes politikalarının, üniversitenin uluslararası düzeyde aka-
Planı politika ve tedbir- Üniversitesi’nin araştırma güçlü olduğu belirli alanlarda demik başarı performansını
lerinin üniversitelerin odaklı stratejik önceliklerini sürekli olarak konumlanması- artırmaya yönelik stratejile-
Ar-Ge ekosistemindeki desteklemesi nı güçlendirmesi rin geliştirilmesi
rollerini güçlendirmeye
yönelik olması • Erciyes Üniversitesi’nin • Üniversitenin sahip olduğu • Araştırma performansının
araştırma üniversitesi konu- kaynak ve imkanları, araştır- artırılmasına yönelik faa-
• Ar-Ge ve yenilik alanın- munu koruması nedeniyle ma performansını artıracak liyetlerin kurum geneline
da 11. Kalkınma Planı araştırma üniversitelerine belirli alanlara yoğunlaştırma- yaygınlaştırılması
politika ve tedbirlerinin sunulan desteklerden ya- sı halinde, sürdürülebilir başa-
Ar-Ge ve yenilik kabiliye- rarlanmaya devam edecek rı için kurumsal performansın • Açık erişim ve açık bilim
tinin güçlendirilmesinde olması bir bütün olarak iyileştirile- uygulamalarının artırılması
üniversite-sanayi iş birli- memesi • Akademik personel
ğini ön plana çıkarması • Erciyes Üniversitesi’nin atama/yükseltme kriterle-
araştırma üniversiteleri • Üniversiteye akademik
• Eğitim alanında 11. sıralamasında yükselen kadro tahsisinin azalmasının rinin, farklı bilim alanla-
Kalkınma Planı politika performansının çalışanların mevcut personelin moti- rının gerekliliklerini de
ve tedbirlerinin yükse- motivasyonunu olumlu vasyonunu olumsuz yönde dikkate alarak üniversitenin
köğretim kurumlarının yönde etkilemesi, nitelikli etkilemesi, nitelikli mezun- araştırma odaklı stratejik
çeşitliliğini, küresel reka- öğrenci ve akademisyen- ların kadro imkanı bulunan önceliklerini destekleyecek
bet gücünü, niteliklerini leri çekme potansiyelini üniversitelere yönelmesi şekilde tasarlanması
ve uluslararasılaşma artırması • Kurumsal tüm süreçlerde
düzeyini artırmaya • Araştırma performansının performansın izlenmesi ve
yönelik olması • Lisans programı konten- artırılmasında sıralama analiz edilmesine yönelik
janlarının ihtiyaç ve mevcut sistemlerine ve uluslararası
• Yükseköğretim imkanlara uygun olarak yayınlara odaklanmanın, entegre bilgi sisteminin
Kurulu’nun “Yeni YÖK” belirlenmesi halinde eği- üniversitelerin ulusal düzeyde geliştirilmesi
kapsamındaki proje ve tim-öğretim hizmetlerinin bilimsel katkısını uzun vadede • Öncelikli/disiplinlera-
düzenlemeleri uygula- niteliğinin artması olumsuz yönde etkileyecek rası alanlarda doktora
maya geçirmiş olması olması programlarının açılması ve
• Erciyes Üniversitesi’nin
Politik • Yükseköğretim Kalite yükseköğretimde ulusla- • Atama/yükseltme kriterlerin- doktora öğrenci sayılarının
Kurulu’nun yükseköğ- rarasılaşma politikalarının de sık yapılan değişikliklerin artırılması
retim alanında kalite gerçekleştirilmesine kat- ve üniversiteler arasındaki • Sanayinin ihtiyaç duy-
güvence sisteminin kıda bulunabilecek köklü farklılıkların akademik duğu alanlarda lisansüstü
yapılandırılması ve ve deneyimli bir üniversite personelin motivasyonu ve programların açılması ve
iyileştirilmesine yönelik olması aidiyetini olumsuz yönde üniversite-sanayi iş birliği-
çalışmalarının kurumsal etkilemesi nin artırılması
tüm süreçleri kapsaması • Kayseri’nin imalat sanayi-
inde güçlü bir şehir olması • Bazı alanlarda doktora • Mezunlar ve diğer paydaş-
• AB uyum politikaları programı açılabilmesi için ye- lar ile iletişim ve iş birliğinin
kapsamında yükseköğ- • Sanayide ihtiyaç duyulan terli sayıda öğretim üyesinin güçlendirilmesi
retim alanında ulusla- lisansüstü programların ve bulunmaması
rarası hareketlilik ve iş doktoralı araştırmacı istih- • Uluslararasılaşma
birliklerinin desteklen- damının teşvik edilmesinin • Yükseköğretim programı kapasitesinin güçlendi-
mesi üniversite-sanayi iş birliği kontenjanlarının belirlenme- rilmesi amacıyla yabancı
potansiyelini artırması sinde üniversitelerin etkisinin dilde eğitim veren lisans/
düşük olması lisansüstü programların ve
• Araştırma üniversitele-
rinin yetkinliklerine göre • Öğretim üyesi başına akreditasyon çalışmalarının
öncelikli sektörlerle eşleş- düşen lisans öğrenci sayısının artırılması
tirilmesinin üniversite-sa- yüksek olması, bazı program- • Nitelikli uluslararası öğ-
nayi iş birliği potansiyelini lardaki ders yükünün fazla renci ve araştırmacıların ka-
artırması olması nedeniyle öğretim zanılması için etkili tanıtım
üyelerinin bilimsel araştırma çalışmalarının yapılması
• Üniversitenin YÖKAK faaliyetlerine yeterli zaman
Kurumsal Akreditasyon ayıramaması • Uluslararası öğrenci/
Programı kapsamında beş araştırmacı hareketliliği ve
yıl süreyle tam akreditas- • Nitelikli uluslararası öğrenci yükseköğretim alanında
yon almış olmasının ku- ve araştırmacıların tanınırlığı AB iş birliği projelerinin
rumsal itibar ve tanınırlığını yüksek metropolleri öncelikli artırılması
artırmış olması olarak tercih etmesi
62