Page 66 - Erciyesi Üniversitesi 2022-2026 Stratejik Planı
P. 66
Tespitler Üniversiteye Etkisi
Etkenler Ne Yapılmalı?
(Etkenler/Sorunlar) Fırsatlar Tehditler
• Yükseköğretim ku- • Yükseköğretim kurumları- • Mevzuatta yapılan sık • Yükseköğretim mevzuatı-
rumlarının faaliyetlerini na yönelik ulusal mevzuat- değişikliklerin mevzuata nın iyileştirilmesine bilimsel
ilgilendiren mevzuatın ta yenilikçi iş modelleri ve uyum sağlanması hususunda katkı sağlayacak akade-
çok geniş olması yönetim uygulamalarının idari süreçlerin verimliliğini mik çalışma ve projelerin
ön plana çıkmış olması azaltması ve idari personelin artırılması, uygulamada
• Mevzuatta sık değişik- eğitim ihtiyacını artırması karşılaşılan sorunlara
liklerin yapılması • Kurumsal süreçlerin pay- yönelik politika önerilerinin
daş katılımı ile iyileştirilmesi • Eğitim-öğretim mevzuatında
• Mevzuatın gerektirdiği çalışmalarında yükseköğ- yapılan sık değişikliklerin geliştirilmesi
yönetim sistemlerinin retim mevzuatına ilişkin öğrenci işleri faaliyetlerini • Bilgi ve iletişim teknoloji-
ortak bir üst seviyeli politika önerilerinin gelişti- oldukça güçleştirmesi lerinden de yararlanılarak
yapıya sahip olmaması
rilmesi fırsatının doğması • Kurumsal süreçlerin iyileş- kurumsal süreçlerde hesap
• İnsan kaynaklarına • Mevzuatın gerektirdiği tirilmesine yönelik önerilerin verebilirlik ve şeffaflığı
ilişkin mevzuatın yük- yönetim sistemleri için üst mevzuat engeli nedeniyle artıran etkili uygulamaların
seköğretimin değişen seviyeli yapının geliştiril- hayata geçirilememesi geliştirilmesi
ihtiyaçlarını karşılamada mesine yönelik politika • Mevzuat değişikliklerine
yetersiz kalması önerilerinin sunulması • Mevcut mevzuatın insan hızlı bir şekilde uyumu sağ-
• Kısıtlayıcı mevzuat kaynaklarının etkin bir şekilde layacak süreçlerin ve bilgi
Yasal şartlarının üniversite- yönetimini zorlaştırması sistemlerinin geliştirilmesi
lerin yenilikçi ve çevik • Öğrenci ve akademik perso- • Mevzuata ilişkin konularda
bir yapıya kavuşmasını nelin eğitim-öğretim, disiplin personel yetkinliğinin ve
zorlaştırması yönetmeliği vb. konularda hizmet içi eğitimlerin niteli-
yeterli düzeyde mevzuat
• Sürdürülebilir kalkınma bilgisine sahip olmaması, sık ğinin artırılması
amaçları doğrultusunda yapılan mevzuat değişiklikle- • Mevzuat takibi ve analizi,
hesap verebilirlik, şeffaf- rini takip edememesi bilgilendirme, eğitim,
lık, katılımcı karar verme disiplin soruşturmaları vb.
mekanizmaları ve bilgiye • Uyuşmazlık çözüm yollarına konularda Hukuk Müşavirli-
kamu erişiminin önem başvurulmadan açılan disiplin ği çalışmalarının daha aktif
kazanması soruşturmalarının çalışma hale getirilmesi
ortamı huzurunu, kurumsal
aidiyeti ve iş yükünü olumsuz • Anlaşmazlıkların disiplin
yönde etkilemesi soruşturması ve yargı süre-
cine taşınmadan çözümüne
ilişkin etkili uygulamaların
geliştirilmesi
• Çevresel sürdürülebi- • Üniversitenin UI Green- • Yerleşkedeki yeşil alanların • Öğrenci ve çalışanların
lirliğin küresel düzeyde Metric sıralamasına göre yeterli düzeyde olmaması çevre dostu yerleşke farkın-
aciliyet kazanması Türkiye’de ilk 3, dünyada ise dalığını artırmaya yönelik
ilk 100 üniversite arasında • Enerji ve su tasarrufuna faaliyetlerin düzenlenmesi
• Sürdürülebilir kalkınma yer alması yönelik fiziksel altyapıların
amaçları kapsamında yeterli düzeyde olmaması • Çevresel sürdürülebilirliğe
çevreye duyarlı tekno- • Üniversite bünyesinde bilimsel katkı sağlayacak
lojilerin geliştirilmesinin çevre konularında çalışan • Enerji kimlik belgesine sahip akademik çalışma ve proje-
önem kazanması UYGAR Merkezlerinin binaların olmaması lerin artırılması
bulunması • Atık geri dönüşüm uygula-
• UI GreenMetric sırala- • Çevreye duyarlı tekno-
masının üniversitelerin • Üniversitenin çevresel malarının yetersiz olması lojilerin geliştirilmesinde
çevresel sürdürülebilirlik sürdürülebilirlikle ilgili • Yerleşkeye giren araç sayısı- disiplinlerarası araştırma
farkındalığını artırmış disiplinlerarası araştırma nın fazla olması ve iş birliklerinin teşvik
olması ve uygulama çalışmalarını edilmesi
yürütebilecek akademik
Çevresel • Ulusal ve uluslararası programlara sahip olması • Çevre alanında çalışan
araştırma projelerinin UYGAR Merkezleri ile iş
desteklenmesinde birliği halinde çevre dostu
çevresel sürdürülebilirlik kampüs uygulamalarının
konularının ön plana geliştirilmesi
çıkarılmış olması
• Yerleşke içindeki yeşil
• Toplumda çevre bilinci- alanların artırılması
nin artmış olması
• Enerji ve su tasarrufuna
yönelik fiziksel altyapının
iyileştirilmesi
• Çevre dostu enerji kaynak-
larının yaygınlaştırılması
• Atık geri dönüşüm merke-
zinin oluşturulması
66